Mesaj pentru femei. Aveti grija la cât de mult dormiți. Neurologii au emis o avertizare

Știm cu toții că somnul este extrem de important pentru sănătatea noastră generală. Când dormim, corpul se vindecă și se repară. Somnul este de fapt mult mai important decât majoritatea oamenilor cred.

Diferite procese apar atunci când oamenii dorm. Anumiți compuși importanți sunt sintetizați, iar celulele și organele sunt reumplute, astfel încât să ne putem ridica și să ne pregătim pentru provocările noii zile.

Loading...

Somnul este un proces diferit pentru femei și bărbați datorită naturii lor biologice diferite.

Multe institute recomandă să avem nevoie de aproximativ 8 ore de somn. Dar, ultimul studiu științific a demonstrat că 8 ore de somn nu este suficient pentru organism. Femeile necesită mai multă repaus, deoarece activitatea creierului femelelor este mai mare.

Studiile neurologice recente au arătat că așa-numitul somn de înfrumusețare sau restaurare nu este un mit. Somnul potrivit vă va face pielea să arate mai bine.

Asigurați-vă că aveți mai mult de 8 ore de somn dacă sunteți o femeie. Este vitală pentru sănătatea dvs. generală!

Somnul este modalitatea prin care organismul se reface și se pregătește pentru o nouă zi. Conform ultimelor cercetări, femeile au nevoie de cel puțin 20 de minute de somn în plus față de bărbați pentru a se putea trezi odihnite. Iată care este explicația!

Un studiu efectuat de către cercetătorii britanici de la Universitatea Loughborough au scos la iveală faptul că din cauză că femeie timpului actual trebuie să facă față atât stresului de la servici cât și celui de acasă, este necesar ca acestea să doarmă un pic mai mult decât bărbații. Nevoia femeilor de a dormi mai mult are la bază structura cerebrală a lor, care este mult diferită față de cea a bărbaților.

Sistemul hormonal este diferit la femei

Acest studiu a fost realizat pe 4.600 de voluntari, cu vârste cuprinse între 35 şi 55 de ani. Jumătate din acești participanți fiind bărbați. Atât testele de laborator cât şi investigaţiile clinice au revelat faptul că organismul femeilor este pus în funcţiune de un întreg mecanism hormonal pentru a putea să compenseze lipsa orelor de somn.

Un număr mic de ore dormite suprasolicită organismul și îl afectează ireversibil mai ales în activitatea cardiacă.

Nici metabolismul lipidic și glucidic nu este salvat de consecințele nefate ale privării de odihnă. Cu cât doarme mai puțin o femeie cu atât este favorizată apariția surplusului de kilograme și instalarea diabetului mai ales peste 40 de ani.

Somnul și consumul de dulciuri sunt interconectate

Printre primele semne ale faptului că nu dormi suficient este nevoia de a mânca cât mai mult dulce. Oboseala acumulată are un efect negativ și asupra tonusului muscular. Cu cât este mai obosită o femeie cu atât simțurile ei vor fi mai scăzute. Intuiția dar și răbdarea fiind cele mai afectate.

Un studiu realizat în anul 2013 de către cercetătorii de la Universitatea Pennsylvania a confirmat faptul că femeile sunt campioane la multitasking, pe când bărbaţii nu se pricep atât de bine la acest capitol.

„Creierul femeilor este capabil să răspundă mai multor sarcini în acelaşi timp, deci este şi mai solicitat, de unde şi nevoia mai mare de odihnă”, declara la momentul respectiv Jim Horne, autorul studiului.

Riscurile privării de somn sunt majore
În cazul în care nu dormi cel puțin 7-9 ore pe noapte riscul de a dezvolta demență este foarte ridicat. De asemenea este favorizată instalarea depesiei, a furiei și a tulburărilor hormonale.

„Cu cât ne solicităm mai mult creierul în timpul zilei, cu atât vom avea nevoie de o perioadă mai lungă de recuperare, deci de mai mult somn”, a adăugat Horne.

Trebuie ținut cont de faptul că există trei tipuri de deteriorări a somnului și anume insomnia, hipersomnia și somnul nereparator. Toate sunt dăunătoare organismului tău.

Starea prelungită de anxietate este cea care poate declanșa insomnia dar și somnul nereparator. Prea multe gânduri te fac să devii agitat și să nu îi permiți creierului să se deconeteze pentru a se regenera.

Loading...