Din mâna lui s-au nascut bijuteriile României! Cele şapte minuni ale lui Ceauşescu! Imaginile sunt de exceptie! Era mai bine sau mai rau inainte de 1989?

Din mâna lui s-au nascut bijuteriile României! Cele şapte MINUNI ale lui Ceaușescu! Imaginile sunt DE EXCEPŢIE! Era mai bine sau mai rău înainte de 1989?

CASA POPORULUI sau Parlamentul României :

Loading...

Conform World Records Academy, Palatul Poporului ocupă locul întâi în lume în topul celor mai mari clădiri pentru uz civil. De asemenea, este cunoscută în lume ca fiind cea mai costisitoare şi cea mai grea clădire administrativă din lume.

După cutremurul din anul 1977, Nicolae Ceauşescu a ordonat ”reconstrucţia” Bucureştiului. Între anii 1978-79 a fost lansat un concurs naţional, care avea ca obiective reconstruirea Bucureştiului. Proiectul a durat 4 ani, şi a fost câştigat de arhitecta Anca Petrescu, avansată în funcţie ca arhitect şef.
Acest proiect de reconstruire a Bucureştiului cuprindea o serie de clădiri cum ar fi: Palatul Parlamentului – Casa Republicii, Ministerul Apărării Naţionale, Casa Radio, Hotelul Marriott – Casa de Oaspeţi, Casa Academiei Române, Parcul Izvor şi Bulevardul Unirii – Victoria Socialismului. În 1989 costurile clädirii erau estimate la 1.75 miliarde dolari, iar în 2006 la 3 miliarde de euro, notează a1.ro.

TRANSFĂGĂRĂŞANUL:

Drumul Naţional 7C (DN7C), supranumit Transfăgărăşan, este unul din cele mai spectaculoase drumuri din România, acesta legând regiunea istorică a Munteniei cu Transilvania.

Transfăgărăşanul (oficial numerotat DN7C) este o cale rutieră de circulaţie din România, care începe în comuna Bascov, judeţul Argeş de lângă oraşul Piteşti, în direcţia oraşului Curtea de Argeş şi se termină la intersecţia cu drumul DN1 între Sibiu şi Braşov, în apropierea comunei Cârţişoara, cu o lungime de 151 km, traversând pe axa nord-sud Munţii Făgăraş. Porţiunea de la barajul Vidraru până la Cârţişoara traversează un teren montan la altitudini mari şi a fost construită în perioada 1970–1974, pe o lungime de aproximativ 91 km.

Până la construirea barajului şi lacului de acumulare Vidraru, în 1965, de-a lungul căruia DN7C se desfăşoară pe aproape 20 km, a existat un drum de pământ şi o linie de mocăniţă ce lega comuna Căpăţâneni de vechiul sat Cumpăna (astăzi acoperit de ape, în apropierea căruia s-a construit actuala cabană Cumpăna).

CANALUL DUNĂRE-MAREA NEAGRĂ :

Canalul a fost inaugurat pe 26 mai 1984, de către Nicolae Ceauşescu. S-au excavat 294 milioane m3 la canalul principal şi alte 87 milioane m3 la ramura nordică, Poarta Albă-Midia Năvodari (mai mult cu 25 milioane decât la Canalul Suez şi cu 140 milioane decât la Canalul Panama) şi s-au turnat 5 milioane m3 de betoane.

METROUL DIN BUCUREŞTI:

În anul 1908, Dimitrie Leonida îşi alegea ca temă a diplomei sale de licenţă proiectul construcţiei unui metrou în Bucureşti. Primele tentative de a construi un metrou în Bucureşti datează din anii 1909 – 1910, când se negocia cu firma Siemens & Halske din Germania concesionarea construirii liniilor de tramvai.

BARAJUL VIDRARU :

Construcţia Barajului Vidraru a început în anul 1961 şi tot în această perioadă s-a lucrat şi la Hidrocentrala de pe Argeş. Barajul a fost umplut la capacitate abia în luna decembrie 1965. Astfel s-a născut Lacul de Acumulare Vidraru, aşezat între Munţii Frunţii şi Ghiţu.

HIDROCENTRALA DE LA PORŢILE DE FIER:

Este una din cele mai mari construcţii hidrotehnice din Europa şi cea mai mare de pe Dunăre. Construcţia acestei hidrocentrale a început la 7 septembrie 1964, în timpul mandatului lui Gheorghe Gheorghiu Dej şi a fost finalizată pe 16 mai 1972.

CASA RADIO :

Casa Radio este o clădire neterminată din Bucureşti, situată în apropierea râului Dâmboviţa şi a Cotroceniului. Construirea sa a început înainte de 22 decembrie 1989 şi urma să găzduiască Muzeul Naţional de Istorie a Republicii Socialiste România.

Loading...