Aceasta vitamina ajuta la slabit si ne fereste de bolile de inima. Se poate obtine usor, dar multora le lipseste

Banala vitamina D trebuie luata din anumite alimente sau din pastile, nu doar din expunerea la razele soarelui. Pe langa faptul ca intareste oasele, vitamina D ne protejeaza impotriva diabetului, a sclerozei, dar si a cancerului, a bolilor de inima si a depresiei. In plus, ajuta la pastrarea siluetei sau la eliminarea unor kilograme in plus. Vitamina-minune se asimilieaza de la soare, dar si din cateva alimente, putine la numar. Va oferim un scurt ghid despre ce inseamna si cum trebuie luata o astfel de vitamina care este esentiala pentru intarirea oaselor, atat pentru copiii de varsta mica, cat si pentru adulti.

E de amintit ca prezenta vitaminei D in corp ajuta la absobtia calciului din alimente. La adulti, o doza zilnica de vitamina D si calciu previne fracturile si entorsele. Pentru cei mici este si mai important deoarece oasele lor sunt in formare. Dozele recomandate de medici micutilor trebuie luate strict in primii ani de viata.

Loading...

GRUPURI LA RISC. Factorii care cresc riscul ca o persoana sa aiba deficienta de vitamina D: varsta de peste 50 de ani, pielea de culoare inchisa, locuinta indreptata spre nord, obezitate, alergii sau intolerante la lactate, boli de ficat sau digestive.

Tine diabetul la distanta. Multe studii au aratat ca exista o legatura intre nivelul de vitamina D din corp si diabet. Persoanele cu deficiente de vitamina D sunt mai vulnerabile in fata declansarii acestei boli. Cu toate astea, dovezile nu au fost suficiente pentru a-i convinge pe specialisti sa prescrie suplimente de vitamina D persoanelor care prezinta un risc mai ridicat de a face diabet.

SEMNELE DEFICIENTEI. Cei mai multi oameni care au un nivel scazut al acestei vitamine in sange nu prezinta simptome. O deficienta severa in cazul adultilor poate duce la ruperea usoara a oaselor. Alte manifestari sunt durerile de oase si de muschi.

Excelenta pentru slabit. Obezii sau supraponderalii au un nivel de vitamina D sub cel cel normal. Grasimea e o “capcana” pentru vitamina D deoarece o “consuma” si nu mai ajunge acolo unde este nevoie de ea. Un mic studiu realizat de cativa dieteticieni a aratat ca un regim alimentar sarac in calorii, imbogatit cu vitamina D, duce la scaderea in greutate mai rapida.

DOZE RECOMANDATE. Medicii recomanda ca in dieta fiecarei persoane de pana la 70 de ani sa se regaseasca 600 de unitati pe zi de vitamina D. Depasirea pragului de 4.000 de unitati devine nociva. La copiii pana in doi ani, vitamina D se da zilnic, la sfatul medicului.

Protejeaza de depresii. Aceasta vitamina joaca un rol foarte important in functionarea cat mai buna a creierului. Un studiu a dovedit ca administrarea unor doze mari de vitamina D in cazul celor care sufera de depresie ii poate ajuta sa scape mai repede de gandurile negre. Alte studii au dovedit insa ca aceasta reteta nu e aplicabila in cazul oricaror persoane.
Surse de vitamina D. In sezonul estival, acest lucru este usor de obtinut daca pur si simplu lenevim la soare timp de minimum 15 minute pe zi. Bineinteles, protejati de crema solara si palarie, sa nu cumva sa facem insolatie. In sezoanele mai putin sunny-friendly, vitamina D poate fi obtinuta din alimente.

Cele mai bogate surse naturale sunt: somonul, macroul, tonul, sardinele, galbenusul de ou, ficatul de vita, cerealele, nucile, merele, lactatele etc. Daca nici acestea nu sunt suficiente, puteti apela la suplimentele alimentare cu vitamina D, care se gasesc sub 2 forme: D2 – ergocalciferol (acelasi tip care se gaseste si in alimente) sau D3 – colecalciferol (forma obtinuta prin expunerea la soare).

Loading...